Trwają prace na Wielkiej Krokwi w Zakopanem, rozbieg ma nowe tory! (FOTO)

Nowe tory najazdowe na WIelkiej Krokwi (fot. Alicja Kosman / PZN)

Nowe tory najazdowe na nowym rozbiegu zakopiańskiej Wielkiej Krokwi (fot. Alicja Kosman / PZN)Podczas gdy polscy skoczkowie w niemieckim Oberstdorfie oddali pierwsze w tym sezonie skoki na torach lodowych, na zakopiańskiej Wielkiej Krokwi trwają prace związane z modernizacją rozbiegu i dostosowaniem go do współczesnych standardów. Wciąż nie jest jednak pewne czy uda się przetestować przebudowany obiekt przed inauguracją Pucharu Świata.

 

Duża skoczni im. Stanisława Marusarza w Zakopanem przechodzi własnie pierwszy etap modernizacji, który polega na przebudowie rozbiegu i nadaniu mu nowego profilu. Na wybetonowanej powierzchni instalowane są aktualnie nowoczesne tory najazdowe posiadające zarówno ceramiczną (letnią), jak i lodową (zimową) odsłonę, która jest dodatkowo wyposażona w bardzo skuteczny system mrożenia mający zapobiegać topieniu się torów nawet przy dodatnich temperaturach. Dodatkowo trwają prace związane z budową schodków i band okalających rozbieg, a także instalacja odpowiedniego oświetlenia. Za cały projekt odpowiada firma Peter Riedel Sports Technology, która ma spore doświadczenie w tego typu przedsięwzięciach – zaopatrywała w tory lodowe najsłynniejsze europejskie skocznie, m.in. w Garmisch-Partenkirchen, Kuusamo, Tauplitz, czy Bischofshofen.

Początkowo w optymistycznej wersji mówiono o zakończeniu modernizacji zakopiańskiego najazdu już w połowie listopada, jednak możliwe są nieznaczne przesunięcia czasowe. W związku z tym pod znakiem zapytania staje trening polskiej kadry A na Wielkiej Krokwi jeszcze inauguracją zimowego sezonu Pucharu Świata w fińskiej Ruce (25-26 listopada). Nie jest jednak wykluczone, że na 120-metrowym obiekcie w Zakopanem, przed rozpoczęciem startów w zimowej odsłonie Pucharu Kontynentalnego i cyklu FIS Cup pojawią się reprezentanci biało-czerwonych kadr B i C. Dodajmy, że po ukończeniu prac trwających obecnie na rozbiegu, w Zakopanem pojawią się przedstawiciele Międzynarodowej Federacji Narciarskiej, którzy będą wizytować obiekt, a po wydaniu pozytywnej opinii, skocznia uzyska nową homologację FIS, która będzie uprawniać jej włodarzy do organizacji zimowego Pucharu Świata w styczniu 2017 roku. Jak jednak wiemy, jest to formalność i wielkie sportowe święto w stolicy polskich Tatr jest niezagrożone.

Kolejny etap modernizacji Wielkiej Krokwi przyniesie przeprofilowanie zeskoku, który zostanie dostosowany do współczesnych standardów, a co za tym idzie – do nowo wybudowanego rozbiegu. Bula zostanie obniżona, natomiast wyżej znajdzie się punkt konstrukcyjny (obecnie K-120, po przebudowie K-125) oraz wielkość obiektu (obecnie HS-134, po przebudowie HS-140). Dodatkowo wypłaszczenie zostanie nieco pogłębione, co pozwoli na dalsze i co najważniejsze – bezpieczne skoki powyżej granicy 140 metra. Wielka Krokiew zostanie także wyposażona w nowe igelitowe maty, dzięki którym do Zakopanego będą mogły powrócić także zawody cyklu FIS Grand Prix. Zakończenie wszystkich zaplanowanych modernizacji powinno mieć miejsce jesienią 2017 roku. Dodajmy, że koszt całej inwestycji szacowany jest na ok. 10 milionów złotych.

 

Remont Wielkiej Krokwi w Zakopanem (fot. Katarzyna Socha)
Remont Wielkiej Krokwi w Zakopanem (fot. Katarzyna Socha)
Remont Wielkiej Krokwi w Zakopanem (fot. Katarzyna Socha)
Remont Wielkiej Krokwi w Zakopanem (fot. Katarzyna Socha)
Nowy rozbieg Wielkiej Krokwi w Zakopanem (fot. Katarzyna Socha)
Nowy rozbieg Wielkiej Krokwi w Zakopanem (fot. Katarzyna Socha)
Nowy rozbieg Wielkiej Krokwi w Zakopanem (fot. Katarzyna Socha)
Nowy rozbieg Wielkiej Krokwi w Zakopanem (fot. Katarzyna Socha)
Nowy rozbieg Wielkiej Krokwi w Zakopanem (fot. Katarzyna Socha)
Nowy rozbieg Wielkiej Krokwi w Zakopanem (fot. Katarzyna Socha)
Remont Wielkiej Krokwi w Zakopanem (fot. Katarzyna Socha)
Remont Wielkiej Krokwi w Zakopanem (fot. Katarzyna Socha)
 

źródło: pzn.pl / informacja własna

 

Komentarze

comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Facebook
Facebook
Instagram