Przetarg rozstrzygnięty, skocznia w Wiśle z nowymi torami przed PŚ!

Skocznia im. Adama Małysza w Wiśle Malince (fot. Alicja Kosman / PZN)Już niebawem zniknie ostatni cień wątpliwości związany z inauguracją zimowego Pucharu Świata w Wiśle Malince. Dzisiaj Centralny Ośrodek Sportu w Szczyrku poinformował o pozytywnym zakończeniu drugiego przetargu, który wyłonił wykonawcę prac związanych z instalacją nowych mrożonych torów najazdowych na obiekcie im. Adama Małysza.

 
Widok ze szczytu skoczni im. Adama Małysza w Wiśle (fot. Patrycja Cieślar)
Widok ze szczytu skoczni im. Adama Małysza w Wiśle (fot. Patrycja Cieślar)

Pierwsze postępowanie przetargowe na prace na dużej beskidzkiej skoczni nie wyłoniły podmiotu, który przeprowadziłby modernizację jej rozbiegu. W dniach od 14 do 29 czerwca swoją ofertę złożyło tylko przedsiębiorstwo – MANA ORIGINAL D.O.O. ze Słowenii. Wówczas jednak, kwota zaproponowana przez potencjalnego wykonawcę (1,9 mln zł) przekroczyła fundusze przewidywane na realizację inwestycji. W związku z tym COS OPO w Szczyrku rozpisał kolejny przetarg, mając w świadomości ograniczone możliwości czasowe. Puchar Świata w Wiśle Malince, który zainauguruje zimowy sezon ma się odbyć w dniach 17-19 listopada 2017 roku, czyli za niespełna cztery miesiące.

Działacze postanowili zatem zwiększyć fundusze na realizację potrzebnego polskim skokom narciarskim projektu. Jak się okazuje, przyniosło to oczekiwane rezultaty. Termin zgłaszania ofert w drugiej odsłonie poszukiwania wykonawców prac upłynął w trakcie trwania zawodów FIS Grand Prix w Wiśle, konkretnie 14 lipca. Dzisiaj poznaliśmy wyniki przetargu. Okazuje się, że ponownie jedyną firmą, która zdecydowała się zaoferować swoje usługi jest MANA ORIGINAL D.O.O z Kranja. Tym razem jednak Słoweńcy zmieścili się w kwocie, którą polska strona jest w stanie przeznaczyć na remont torów najazdowych wraz z wymianą instalacji mrożenia i zraszania na rozbiegu skoczni narciarskiej im. Adama Małysza w Wiśle Malince. Łączny koszt inwestycji wyniesie nieco ponad 2,8 miliona złotych.

Kamil Stoch w locie na skoczni w Wiśle (fot. Bartosz Leja)
Kamil Stoch w locie na skoczni w Wiśle (fot. Bartosz Leja)

Dobrą informacją jest także to, że demontaż starych i instalacja nowych torów najazdowych nie potrwa tam na tyle długo, aby zagroziło to pierwszej w historii pucharowej inauguracji w Polsce. Jeszcze na początku kwietnia w uspokajającym tonie wypowiadał się na łamach naszego portalu prezes Śląsko-Beskidzkiego Związku Narciarskiego, Andrzej Wąsowicz: – Aby Wisła na stałe weekendowo zagościła w kalendarzu FIS, a na tym nam zależy, potrzebne są dwie inwestycje: tory lodowe, takie jak na Wielkiej Krokwi w Zakopanem i – może niekoniecznie na ten sezon – ekrany lub siatki zapobiegające podmuchom wiatru w górnej części skoczni, na odcinku 100 metrów. Jeśli chodzi o instalację torów – firma, która się tym zajmuje konstruuje je u siebie, a montaż na skoczni to kwestia maksymalnie 1,5 miesiąca. Tym bardziej, że w Wiśle nie trzeba wykonywać żadnych dodatkowych prac związanych z betonowaniem, tak jak w Zakopanem.

Przypomnijmy, że zakopiańska Wielka Krokiew ma już za sobą przebudowę rozbiegu i instalację nowego systemu mrożenia torów. Prace związane z tym etapem modernizacji zakończyły się na przełomie listopada i grudnia 2016 roku, a już w styczniu 2017 roku w stolicy polskich Tatr odbyły się tradycyjne zawody Pucharu Świata. Dzięki rozstrzygnięciu przetargu w Wiśle, już niebawem polscy skoczkowie będą mieli możliwość treningu na dwóch obiektach z nowoczesnym systemem mrożenia torów, co z pewnością ułatwi i sprawi jeszcze efektywniejszym przygotowanie do sezonu zimowego, a także umożliwi na rozegranie i utrzymanie inauguracji Pucharu Świata właśnie w Polsce. Póki co jednak, w związku z pracami, które już trwają w Zakopanem, a niebawem rozpoczną się w Wiśle, reprezentanci naszego kraju będą zmuszeni do trenowania na dużych skoczniach za granicą.

 

źródło: bip.cos.pl / informacja własna

 

Komentarze

comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
Facebook
Instagram