AUSTRIACY TRENOWALI w TUNELU AERODYNAMICZNYM

AUSTRIACY TRENOWALI w TUNELU AERODYNAMICZNYM

Hayboeck Michael lot.wisla B.Leja - AUSTRIACY TRENOWALI w TUNELU AERODYNAMICZNYM

W ramach przygotowania do nadchodzącego sezonu olimpijskiego, drużyna Alexandra Pointnera wybrała się do wiedeńskiego tunelu aerodynamicznego aby przejść odpowiednie testy.

 

Szansę potrenowania w takiej formie oprócz Gregora Schlierenzauera, Andreasa Koflera, Stefana Krafta i Michaela Hayboecka, dostali zawodnicy startujący zazwyczaj w zawodach Pucharu Kontynentalnego.

Skoczkowie z optymizmem podeszli do takiej sesji treningowej. Docenili fakt, że w zaimprowizowanych warunkach „lecieli” dłużej niż na skoczni i mieli więcej czasu aby eksperymentować i wypróbować nowe pozycje dojazdowe oraz dopracować technikę lotu.

„Zawsze staramy się jak najlepiej wykorzystać nośność powietrza, w tunelu trwa to zawsze znacznie dłużej” – powiedział Kofler.

„Jest wiele interesujących aspektów tego zagadnienia i zawsze można nauczyć się czegoś, co zimą będzie można wykorzystać na skoczni.” – dodał Schlierenzauer.

pointner alexander kd - AUSTRIACY TRENOWALI w TUNELU AERODYNAMICZNYM

„Staramy się dawać naszym sportowcom optymalne warunki do treningów, żeby ich forma była na wysokim poziomie. Składamy wielkie podziękowania dla Rail Tech Arsenal, dzięki któremu mogliśmy odbyć tutaj trening” – powiedział trener Pointner.

Wybitny austriacki narciarz i kombinator norweski Christoph Bieler również zachwala aerodynamiczny tunel: „Bywałem tu wcześniej, ale za każdym razem jest to dla mnie coś wspaniałego! Na skoczni mamy zaledwie kilka sekund na wszelkie eksperymenty. Jeszcze raz dziękujemy zespołowi RTA za udostępnienie nam tego obiektu”.

„Badania jakie tutaj przeprowadzamy są bardzo ważne. Uczucie lotu jest wprost rewelacyjne! Za każdym razem można znaleźć coś, co można poprawić”. – rzekł Willi Denifl, który również specjalizuje się w kombinacji norweskiej.

Klimatyczny tunel aerodynamiczny w Wiedniu działa od 2003 roku. Za pomocą przycisku można regulować warunki pogodowe panujące w środku (wiatr może osiągnąć prędkość do 300 km/h, a temperatura – od arktycznych mrozów po prawdziwe upały). W tunelu tym, testom poddaje się przede wszystkim pojazdy kolejowe, autobusy, samochody ciężarowe i osobowe. Jak widać – jest on jednak użyteczny także w sporcie.

Źródło: oesv.at / berkutschi.com

 

 

 

Podziel się: